• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Compricer - Jämför lån (ny)
4. Flexkontot - Nu med Swish, ingen UC
5. Brixo - Lån utan UC
6. Klaralån - Lån utan UC
7. Merax - Lån utan UC
8. Banky - Lån utan UC
9. Nstart - Nystartslån
10. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
11. Binly - Lån utan UC

Ny upplysning efter ansökan hos Lendo..

döden

Ny medlem
Poäng: 7
Blev medlem
26 Maj 2017
Meddelanden
4
Mottagna reaktioner
1
Poäng
7
Fick en chock imorse när jag öppnade mejlen och såg att en ny kreditupplysning hos UC tagits på mig, från bigbank. Sökte i början av juni samlingslån på Lendo som jag fick beviljat av en annan bank, men nu, en månad senare så fick jag en ny förfrågan på exakt samma belopp som jag sökt på Lendo från dessa på bigbank, ringde dessa och ifrågasatte denna upplysning, de menade på nått tekniskt fel men det var inget de kunde göra just nu.
Vad kan jag göra för att få bort denna felaktiga upplysning?

Hade jobbat ned mitt betyg till under 1 men nu gick det upp till 2 direkt. Surt.
 
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

turnaround

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 777
Moderator
Blev medlem
10 Februari 2014
Meddelanden
2 322
Mottagna reaktioner
821
Poäng
777
Acceptera inte "finns inget vi kan göra". De kan absolut begära att förfrågningen återkallas från UC.
 

Lasseman

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 9 787
Moderator
Årets medlem
Årets mest kunniga
Blev medlem
25 Juli 2014
Meddelanden
26 593
Mottagna reaktioner
12 933
Poäng
9 787
Om dom inte kan visa att du sökt kredit nu så får dom inte ta någon upplysning nu, om du inte är kund hos dem sedan innan.

Om det innebär massa merjobb för dom att rätta sin tekniska miss är inte din huvudvärk. Punkt.
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp